ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Εκπαίδευση και Σπουδές

2016                                                      European Care Certificate – ECC - Επιπέδου 3 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) με 6 μήνες πρακτική

2015 - σήμερα                                 Υποψήφιος Διδάκτωρ – Θέμα: “Το σκάκι ως εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση”. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με επόπτη καθηγητή τον κ. Αναστάσιο Εμβαλωτή

2014                                                      Μεταπτυχιακό στις επιστήμες αγωγής υπό τον τίτλο «Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση»

2012-σήμερα                                    Φοιτητής στο Τμήμα κινηματογράφου της Σχολής καλών τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ειδίκευση στην Σκηνοθεσία. Για την ολοκλήρωση των σπουδών απαιτούνται: Πτυχιακή Εργασία με επόπτη καθηγητή τον κ. Απόστολο Καρακάση και Ερευνητική Εργασία με επόπτρια καθηγήτρια την κ. Χριστίνα Αδάμου.

1999                                                      Βασικό πτυχίο: Ηλεκτρονικός μηχανικός Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης

1983                                                      Πτυχίο Στελεχικής ιδιότητας Παιδικών Κατασκηνώσεων

Ξένες Γλώσσες

2014                                                      Test of Interactive English (TIE) B2+. Καλή χρήση της γλώσσας

Επαγγελματική Εμπειρία             

2011-2015                                           Τομεάρχης – Υποδιευθυντής σε Τεχνικό Λύκειο

2003-σήμερα                                    Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης. Καθηγητής Ηλεκτρονικών Επαγγελματικού Λυκείου. Διδασκαλία, Ηλεκτρονικών, Δικτύων Υπολογιστών και Τεχνολογίας

1999-2002                                           Υπεύθυνος εκδόσεων και διακίνησης βιβλίων.

1990- σήμερα                                  Προπονητής Σκάκι τουλάχιστο 11 σκακιστικών συλλόγων και 30 Πολιτιστικών κέντρων Δήμων και κοινοτήτων.

1988 & 1995-2003                           Δάσκαλος σκάκι εντός ωραρίου σε δύο Δημοτικά σχολεία και δύο Νηπιαγωγεία.

1988-σήμερα                                    Εθνικός και Διεθνής Διαιτητής Σκάκι

1987-1992                                           Οδηγός Ταξί

1987                                                      Βοηθός Αποθήκης Ελαστικών

1984                                                      Βιοτεχνία ετοίμων ενδυμάτων

1979-1983                                           Ομαδάρχης, Κοινοτάρχης και Υπαρχηγός Παιδικών Εξοχών

1978                                                      Βοηθός σε εργαστήριο Χρυσοχοΐας

 

Ικανότητες – Προσόντα για το σκάκι

 

Ø  Ως δάσκαλος

Ξεκίνησα ως αθλητής το 1983 και άρχισα να προπονώ μικρά παιδιά. Από το 1992 έως το 2003 ασχολήθηκα επαγγελματικά με μαθήματα και προπονήσεις σκακιού. Ήμουν ο πρώτος δάσκαλος στην Ελλάδα που δίδαξα σκάκι εντός σχολικού ωραρίου σε δύο Δημοτικά Σχολεία και σε δύο Νηπιαγωγεία στα πλαίσια του προγράμματος “ΜΕΛΙΝΑ” (http://www.iema.gr/melina) του Υπουργείου Παιδείας. Δίδαξα σκάκι σε παλιννοστούντες μαθητές για τους οποίους παρουσίασα πρόταση ένταξης στην Ελληνική κοινωνία με τη βοήθεια του σκακιστικού παιχνιδιού στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής.

 

Ø  Ως προπονητής

Ως προπονητής, δίδαξα σε χιλιάδες αθλητές από 4 έως 70 ετών ενώ η μεγαλύτερη επιτυχία μου ήρθε από τον Γιάννη Παπαδόπουλο (https://en.wikipedia.org/wiki/Ioannis_Papadopoulos) ο οποίος έγινε GM και σε ηλικία 19 ετών κατέκτησε το πρωτάθλημα Ελλάδος το 2007.  Επίσης δίδαξα σκάκι σε τυφλούς αθλητές.

 

Ø  Ως συγγραφέας

Έχω γράψει δύο βιβλία σκακιού. Το πρώτο είναι ένα παραμύθι παγκοσμίως πρωτότυπο (http://mychess.gr/mia%20fora/paramithi.htm) και το οποίο έχει ενταχθεί στο βιβλίο της γλώσσας της Ε’ Δημοτικού του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδος (http://mychess.gr/edimotikou/ed.jpg). Το δεύτερο βιβλίο μου είναι ένα βιβλίο ασκήσεων-γρίφων (http://mychess.gr/fantasia/fantasia.htm) σε 750 διαγράμματα. Στα πλαίσια ανάπτυξης, σχεδίασης, υποβολής και αξιολόγησης Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων του προγράμματος “ΑΙΣΩΠΟΣ” του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας κατασκεύασα δύο ψηφιακά σενάρια με θέμα το σκάκι (http://aesop.iep.edu.gr/node/11764 και http://www.aesop.iep.edu.gr/node/13670).

 

Ø  Ως εμπνευστής και Δημιουργός των  «Playful Activities»

Η σημαντικότερη πτυχή της σκακιστικής μου πορείας θεωρείται η μοναδική μέθοδος διδασκαλίας που έχω εφεύρει και η οποία βασίζεται στις παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέμα το σκάκι. Τη μέθοδο αυτή την παρουσίασα στο International Conference «Chess in Schools», Yerevan, Armenia 16-18 October, 2014 (http://mychess.gr/pegniodis/Armenia/Playful%20activities%20K.%20Giouvantsioudis.pdf και http://mychess.gr/pegniodis/Armenia/Playful%20activities%20K_%20Giouvantsioudis%20ppt.pdf, και

(“Playful Activities” -  http://iccs.chessacademy.am/ content/t1414069230)

.

Ø  Ως Εισηγητής και Επιμορφωτής εκπαιδευτικών

Μετά την ένταξη του σκακιού στο επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα επιμόρφωσα 100 δασκάλους σε δύο σεμινάρια που διοργάνωσε η Περιφέρεια εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ενώ συμμετείχα και σε ανάλογο επιμορφωτικό σεμινάριο στη Στουτγάρδη της Γερμανίας. Το 1999 κατέθεσα μέσω του Παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πρόταση για την ένταξη του σκακιού στα σχολεία (http://mychess.gr/epeaek/meros%20protasis.htm) στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης.

 

Ø  Ως Υποψήφιος Διδάκτωρ. Θέμα:  «Το σκάκι ως εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση»

Το 2015 ξεκίνησα τη διδακτορική μου διατριβή στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με θέμα «Το σκάκι ως εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση. Πώς μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές της Α’ Δημοτικού να βελτιώσουν τις μαθηματικές δεξιότητες και ειδικότερα τις γεωμετρικές δεξιότητες τους».

 

Ø  Τίτλοι

Έχω τον τίτλο του Προπονητή στην Ελλάδα από το 1998, του «FIDE Instructor» από το 2012 και του «International Arbiter» από το 2001 (https://ratings.fide.com/card.phtml?event=4225996). Υπήρξα Πρόεδρος σε δύο σκακιστικά σωματεία για 12 χρόνια και μέλος πέντε Διοικητικών Συμβουλίων σκακιστικών σωματείων μέχρι και σήμερα. Ίδρυσα και οργάνωσα δεκαεπτά σκακιστικά τμήματα Δήμων, Αθλητικών Οργανισμών και Αθλητικών Σωματείων, ενώ δημιούργησα δύο σκακιστικούς αθλητικούς συλλόγους. Είμαι μέλος της Σχολικής Επιτροπής της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας (ΕΣΟ) και της επιτροπής της Ε.Σ.Ο. για την Ένταξη του Σκακιού στο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων.

 

Portfolio - Project

Ø  Project 1: “Μια φορά κι ένα καιρό ήταν το σκάκι”  http://mychess.gr/mia%20fora/paramithi.htm.  Σκακιστικό παραμύθι το οποίο βοηθάει μικρούς μαθητές να γνωρίσουν με παιγνιώδη τρόπο και να αγαπήσουν το σκακιστικό παιχνίδι.

Ø  Project 2: “Σκάκι και Φαντασία”  http://mychess.gr/fantasia/fantasia.htm. Βιβλίο ασκήσεων για την εξάσκηση των αρχάριων μαθητών. Τα 750 διαγράμματα του περιγράφουν όλο το σκάκι σε μία κίνηση. Οι οδηγίες είναι λυτές και κατανοητές ακόμη και από παιδιά πολύ μικρής ηλικίας. Τα διαγράμματα ακολουθούν μία σειρά μεθοδική με αποτέλεσμα σκόμη και νήπια που δε γνωρίζουν να διαβάζουν να μπορούν να τα επιλύουν με μικρή βοήθεια στην αρχή μόνο.

Ø  Project 3: Ψηφιακό σενάριο με τίτλο «Σκάκι - Ένα εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση». http://aesop.iep.edu.gr/node/11764. Βασικός στόχος του σεναρίου αυτού, είναι η ώθηση των μαθητών στην αγάπη του σκακιού και όχι απαραίτητα στην εκμάθησή του, ώστε να μπορέσουν να απομυζήσουν τα μέγιστα οφέλη.

Ø  Project 4: Ψηφιακό σενάριο με τίτλο «ΣΚΑΚΙ και ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ στην Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ». Μέσω αυτού του σεναρίου γίνεται προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί το σκάκι ως το εργαλείο μάθησης εκείνο που θα βοηθήσει τους μαθητές της Α’ Δημοτικού να ενισχύσουν τις μαθηματικές δεξιότητες τους.

Ø  Project 5: Μέσω του Παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κατέθεσα πρόταση για την ένταξη του σκακιού στα σχολεία http://mychess.gr/epeaek/meros%20protasis.htm στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Δυστυχώς η πρόταση δεν προκρίθηκε.

 

Κοινωνικές Δεξιότητες - Ικανότητες

i.            Η συμμετοχή μου σε πλήθος Διοικητικών Συμβουλίων από διάφορες θέσεις θεωρήθηκε άκρως αποτελεσματική τόσο λόγω της διατήρησης συνεργατικού κλίματος, όσο κυρίως της επίτευξης πολλαπλών στόχων που τίθεντο. Επιπλέον επιτυχημένη κρίθηκε η πρωτοβουλία διοργάνωσης συναντήσεων προπονητών σκακιού (http://mychess.gr/proponites/sinantisisproponiteselados98.htm) με σκοπό την ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων, η οποία διευρύνθηκε στο Πανελλήνιο.

ii.            Η ανάγκη στελέχωσης των σκακιστικών ομάδων με ανάγκασε να αναλάβω πρωτοβουλίες σε εθελοντική βάση για τη διδασκαλία μικρών αθλητών, ενώ παράλληλα είχα την εποπτεία τριών σκακιστικών τμημάτων, δύο σκακιστικών Συλλόγων και δεκαεπτά Σκακιστικών τμημάτων.

iii.            Στα πλαίσια των διαχρονικών στόχων που τέθηκαν επιτεύχθηκε η συμμετοχή μίας ομάδας στην ανώτερη κατηγορία (Α’ Εθνική) και η συμμετοχή της δεύτερης στην αμέσως κατώτερη Β’ Εθνική. Πολλές Πανελλήνιες ομαδικές διακρίσεις πέτυχαν οι ομάδες με κορυφαία την κατάκτηση του Πανελλήνιου τίτλου από μία ομάδα 12χρονων αθλητών. Σε ατομικό επίπεδο κορυφαία στιγμή ήταν η κατάκτηση του Πανελλήνιου τίτλου από έναν αθλητή μου, ενώ αρκετοί άλλοι πέτυχαν διακρίσεις σε πολλά τουρνουά.

 

Άλλες Δραστηριότητες

i.            Το 2003 διορίστηκα στη Β/θμια Εκπαίδευση ως Ηλεκτρονικός και διδάσκω κυρίως δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών σε Επαγγελματικά Λύκεια.

ii.            Διετέλεσα Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Σκακιστικών Σωματείων Βορείου Ελλάδος (Ε.Σ.Σ.Β.Ε.)

iii.            Μεταξύ 1997-2003 υπήρξα μέλος της σχολικής επιτροπής της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας ενώ από το 2014 έως σήμερα, μέλος της επιτροπής της Ε.Σ.Ο. για την ένταξη του σκακιού στο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων.

iv.            Διετέλεσα στέλεχος (ομαδάρχης, κοινοτάρχης και Υπαρχηγός) σε παιδικές κατασκηνώσεις για τέσσερα χρόνια.

v.            Το 1998 κατασκεύασα την πρώτη σκακιστική σελίδα συλλόγου στην Ελλάδα (http://www.pat.gr) και το 2008 την προσωπική μου σελίδα  (http://mychess.gr/).

vi.            Στα πλαίσια των σπουδών μου ως σκηνοθέτης γύρισα 11 δικές μου ταινίες μικρού μήκους (https://www.youtube.com/channel/UCBwgpAVKn1MgvyCMVXH6W3w) και συμμετείχα σε τρεις ταινίες άλλων σκηνοθετών.

vii.            Διετέλεσα Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού Σχολείου των παιδιών μου για τέσσερα χρόνια.

viii.            Εθελοντής Αιμοδότης.